måndag 1 februari 2010

Livskvalité, kom tillbaka!

Nu är det måndag igen. Tiden går så snabbt. Men det kan vara skönt ibland.
Det var riktigt skönt med helg, vi hade det jätte trevligt hos Danne i lördags, åkte hem redan vid 23, jag var så sjukt trött. Men det var skönt att komma hem i tid faktiskt :)
Igår var det bara lugnt och slappt. Tog oss till coop och inhandlade lite mat. Vi fick även ett samtal om en ledig lägenhet uppe på hägerstensåsen som bara stod tom. Så nu hoppas vi för fullt att vi får den, ska prata med killen idag. Men det lät väldigt positivt. Det skulle göra oss så gott, vi förtjänar det verkligen. Tänk vad skönt att äntligen kunna sitta som en familj i ett kök och äta middag tillsammans, så värdefullt.

Har även bestämt mig för att gå ner till 50% med studierna. Det finns ingen livskvalité kvar, det är inte värt det. Jag har ingen tid till någonting. Och det går ut över Havanna. Mamma e trött och tjurig och otålig och stressad för jämnan. Så inte värt det! Jag ska ta och ringa till dom idag så det blir fixat, hoppas det inte är några problem bara.

Havanna hade förövrigt feber i natt, hostade riktigt mycket också. Så vi blev hemma från mammagruppen idag, kände att det var lika bra. Lillstrumpan behöver vila. Det är det värsta jag vet när hon är sjuk, värker i mammahjärtat. Hon är fortfarande riktigt hostig, slemhosta. Det går förhoppningsvis över snart. Mitt lilla hjärta.

1 kommentarer:

Isabelle sa...

Åh vad kul med ny lägenhet! ja ska fan i mig hålla tummarna för er så ni får den!!! :D