torsdag 25 februari 2010

Magsjuka och operation

Andra dagen hemma idag. Går sådär, Lillhjärtat e supermagsjuk. Igår var ju min käre bror här för att hjälpa mig med lillan, men hon var bara så ledsen hela tiden och supermammig/pappig. Jag kunde vagga henne till söms iaf vid hennes vanliga tid 19.00.
Tanken var att Brorsan och Havanna skulle sova i vardagsrummet, vi tänkte bära ut spjälsängen eftersom jag inte kan göra något om hon vaknar ändå. Så han skulle ta henne. Hon vaknar och e ledsen kring 21 tiden, då märker vi att hon har spytt ner sängen, sen var det bara mer o mer. Bytte sängkläder 2 ggr, försöker söva henne men såklart går det ju inte. Hon e ledsen, jag är ledsen för att jag inte kan göra mer. Kan ju varken bära eller lägga henne invid bröstet för tröst. Känner mig som världens sämsta! Vid halv 1 somnar hon iaf i min säng och jag halvsover fram till 7. C kom hem vid 1 tiden, då kunde brorsan få åka hem och sova. Snuttan har vart sjuk hela dagen idag med. Feber och spytt. Hon somnade dock vid halv 6 och jag hoppas på att hon sover hela natten så jag slipper bära upp henne. Imorgon e d helg och då blir allt så mycket lättare. Min lilla älskling.

Operationen då, ja den gick kanon!
Kom dit en timma förtidigt nästan. Fick tillslut komma in i ett rum och byta om och ligga och läsa lite tidningar tills kirurgen kom och pratade med mig, fotade mig (före och efter bilder), och ritade på mig. Sedan följde ett samtal med narkosläkaren och allt verkade bra, mitt HB låg på 131 så var ingen fara med blodet. Min förkylning var överkomlig, klämde och kände på halsen.
Fick sedan sätta på mig hårnät och gå in i operationssalen. Då blev jag nervös! ser en smal bädd med två ställningar för armarna och jätte stora lampor ovanför. DÅ fattade jag nog att "shit, jag ska ju opereras, och jag kommer inte vara vaken".
Fick klä av mig och lägga mig under ett täcke, vilket var ganska mysigt och skönt faktiskt :)
Tog blodtryck och fick kanyl i armen, sedan spände han fast mina armar med kardborreband, då ökade nervositeten en bit.
Sedan var det dags. Han skulle spruta in något "förberedande" som jag inte skulle somna av med känna min ganska groggy. Tog typ 5 sekunder innan jag kände mig jätte konstig. Fick lite hjärtklappning kändes det som, och ögonen rullade. Sen skulle ha spruta in sömnmedlet. Det sista jag kommer ihåg är att jag tänkte "undra när ja kommer somna. Kanske ska blunda" sen vaknade jag ett par timmar senare med mindre bröst. Däckade dock igen relativt snabbt. Vaknade vid 20 tiden på kvällen och var vaken ett par timmar innan det var dags att sova igen. Operationen hade gått galant! Mycket bättre än förväntat sa kirurgen, känns hur bra som helst, och jag är kanon nöjd! Jag kunde inte ha fått finare bröst :) Så jäkla skönt att de är små nu, blev så förvånad när inget var ivägen för armarna helt plötsligt :)
Nej, nu ska jag sova, för jag är fortfarande sjukt trött.
PUSS

1 kommentarer:

Nathalie sa...

Hallå där, nu har jag bestämt missat något. Hur kommer det sig att du valde att minska brösten? Hade du problem? Vad stor och så otroligt söt hon är den lilla :) Hoppas att allt är bra med er och att ni blir friska. Kram