söndag 27 september 2009

Isfolk.

vi har faktiskt inte ens gått utanför dörren idag, och vet ni vad, så jäääkla skönt! Har gått runt i mina ganska growse myskläder med både barnspya och lite annat gott. Vi tog tag i frysen, den behövdes frostas av, alla fack var igenfrostade utom ett. Var så mkt is att det inte gick att dra ut lådorna. Så där satt jag, halva dagen på golvet med en hårfön e ena handen och en kniv i andra och hackade/smälte is som en galning som e fast i en ravin. Trodde jag skulle hitta ett litet isfolk där inne, men där låg iaf ett par räkor och en mussla som trillat ur påsen. Men nu är frysen tom och jag känner mig fattig som en gammal bonde. Har alltid mat i frysen, så nu gäller det att bunkra upp i veckan.
Havanna somnade typ 4 idag, hon håller seriöst på att vända om dygnet nu, och finns inget man kan göra åt saken, går icke att hålla denna unga dam vaken, för då beter hon sig som en trotsig 14-åring som precis fått ett nej av sin pappa om en tatuering på bröstet. Så det är bara att gilla läget! Men ska sova alldeles strax, annars orkar jag inte, idag har jag nästan gråtit jag vet inte hur många ggr pga sömnbristen. Så här ska det sovas!

1 kommentarer:

halåja sa...

åhh gumman, vilket härligt inlägg, jäkla bras inlägg måste ja säga! fick mig ett gott skratt!

hoppas havanna inte vänder på dygnet for real, utan att de e tillfälligt..Fyfasen vad jobbigt annars! :(

kram på dig!