söndag 28 mars 2010

Han rymde!

Usch, våra rutiner här hemma är helt upp och ner vända.. Som ni kanske sett har jag fått ett par sovmornar? Det har iaf resulterat i att hon har somnat lite senare, men inte så mkt. Men i helgen så började det med att hon i lördags vaknade kl 10. eller vakna o vakna, hon hade vart vaken ett tag, lekt i sängen, lekt på golvet, gosat och sedan somnat om ett tag som hon brukar göra.
I natt då. Jag la mig på soffan, för det var så sjukt trångt i sängen med 2 stora rumpor som ville vara över hela sängen. Vaknar och ser att klockan är närmare 11 ! Halv 12 går jag in och väcker pappa och dotter som båda tittar på mig trött. Sjukt sent! Så nattningen idag var inte o leka med. Jag vet inte när hon somnade men kanske kvart i 9..
Till toppen på det så var både jag och C rätt frustrerade när vi försökte natta henne om vartannat, så jag säger sen att jag går o lägger mig med henne ( jag menar då att ligga med henne tills hon somnar) så när ja kommer upp sen är det helt kolsvart i hela lägenheten och tomt. C har alltså åkt hem. Lagom besviken när jag äntligen hade fått henne o sova.
Inte trodde jag att han skulle åka eftersom vi hade varken sagt hejdå eller godnatt. Men han trodde att jag var en surpuppa och bara gick o la mig. Så det kan gå ;)
Så nu sitter jag här själv och facebook-nördar i min ensamhet och tycker synd om mig själv som inte får nåt söndagsgos.

Imorrn blire iaf mammagrupp kl 1, våfflor! Mumma. Sen tror jag att ja ska försöka gå ner o bada med havanna innan det och ta en sväng på gymmet efter gruppen (simhall och gym ligger 2 min bort), skönt!

Nej nu ska jag fortsätta "njuta" av ensamheten ;) (faktiskt ganska skönt ibland)

1 kommentarer:

Reb sa...

Bor inte du och C tillsammans? Flyttade inte ni ihop i en ny lägenhet tillsammans? :)
Kram