lördag 9 januari 2010

Egentid- den viktigaste tiden.

idag sov vi till 7. och från idag blire inge mera napp igen. Hon vaknade ett flertal ggr på natten, det var just därför vi slutade med nappen för att hon inte ska göra det. Så nu e d bara o börja om från början, suck. Dumma mig !
Annars e d lördag idag, och det betyder att jag inte ska sova med min lilla älskling :( Hon ska sova hos sin pappa. Mysigt för dom :) Så jag ska antagligen slagga hos Ellinor ikväll. Vi tänkte chilla lite hos henne och sen kanske gå ut o käka middag, och sen får vi se om det blir en sväng ut eller inte, beroende på vad vi känner för, men troligtvis blir det :)
Det är så värdefullt att få en dag/kväll/natt för sig själv ibland, och inte vara mamma. Missförstå mig inte, jag älskar min dotter mer än allt! och älskar henne inte mindre för att jag tycker det är skönt att vara ifrån henne ibland. Det är inte henne jag tycker det är skönt att vara ifrån, det är jag, som mamma det är skönt att vara ifrån. Och får vara Daniela utan några förpliktelser. Det är skönt! och vilken energi jag har dagen efter ! Jag tycker ALLA borde ta mer tid för sig själva, och gör det NI tycker om.
Så ta den här dagen, och gör något för er själva, det är mitt råd idag! :)

0 kommentarer: