måndag 25 januari 2010

Gå vagn, glasögon, träning och mammagrupp!


Idag blev det mycket på schemat! Vi drog iaf iväg på mammagruppen imorse. Gick halv 10 och tog en promenad med Ingela och lilla Felicia. Väl där så smällde jag i mig en riktig fet frukost, nästan så det inte fanns kvar nåt alls. Det är så det ska vara, speciellt eftersom jag måste sluta gå ner i vikt ;) Det var skit trevligt som vanligt, en ny tjej där oxå. Ska få barn om 3 veckor, så spännande :D Tjock och go :)
Sen drog jag och Ingela in till stan, tog en sväng på babyproffsen, skulle köpa en gå-vagn till Havanna. Men de hade bara svarta där så vi drog vidare till brio affären, där hittade jag en :) Skit söt. (Se bild)
Sen in på forex, Ingela skulle växla in pengar. Rich bitch, över 2000 vart det. Sug på den ni!
Sen tänkte jag att ja skulle göra en synundersökning då jag har fått för mig att d e nåt fel på mina ögon, eller så e ja bara jävligt trött jämt. Rätt och riktigt, Daniela fick införskaffa sig sina första par glasögon! Kommer om 2 veckor, så då kanske jag slutar ha så ont i ögonen jämt ;)
Sen glodde vi runt lite i stan innan vi drog vidare hemåt.
Väl hemma var det bara att sätta igång med disk och plock. Sen matlagning! Gjorde nåt nytt idag.
Wokade grönsaker och rotfrukter med kryddor och tomat/basilika creme fraische och kokade quinoa och blandade i. Blev riktigt gott! Bra start för nästa aktivitet på listab ; Träning.
Mycket riktigt, halv 7 drog jag och mötte Ingela i hägersten, sen vidare in på västertorpshallen.
Kondition, ben och rumpa blidde det för hela slanten. Hualigen vad otränad min lilla kropp e. Tog inte mer än 30 kg på bak/framsida lår, 50 på rumpa och 90 på den där man trycker fram med båda benen? Men det blir ju bättre, det är väl hela idén med träning? :)
När jag kom hem vid 8, hade min kära tappat upp ett bad och tänt massa ljus! Snacka om överraskning. DET var skönt kan jag säga. Romantiskt (:
Det är min dag, nu säger jag natti :)

1 kommentarer:

caroline- Mamma till Casper sa...

Måste köpa en gå vagn =) dom e ju bara för söta haha =)