söndag 30 augusti 2009

amma var ni vill! Ge barnet mat.

Idag vaknade havanna typ halv 6. Vi gick upp kl 6. Och hon vaknade igår när vi skulle sova, hon ville sova i min famn, så jag somnade väl runt 12. Så jag e lite trött idag.

Igår var vi ovh hälsade på C. Han e ju sjuk så han orkade inte komma hem. Vi köpte lite godis o läsk. Kollade på lite tv o så. Sen åkte jag och havanna hem :) Men idag e han bättre och kommer hit.


Sen måste jag bara säga... Vad är det med folk? Fattar inte att d blivit en sån jävla grej att amma?? Var inne på familjeliv (http://familjeliv.se/) och kollade runt lite. 4 trådar såg jag, där det disskuterades om det var okej att amma var som helst och hur som helst? lägg ner liksom! Världens debatt blev det, disskutioner som aldrig tar slut, folk stör sig på dittan o dattan. Låt mammorna amma, skit i om d e på bussen, i en restaurang lr vart fan d än e. Vart kommer man med sina invändingar? Kommer folk sluta mata barnen för att nån jävel stör sig och låta barnet vara hungrig? Nej, jag tror inte det va. Men ändå kan folk inte sluta diskutera. När blev det onormalt och störande och stötande att amma bland folk? Jag fattar bara inte.

Är det någon som känner sig stött?? Kolla bort så vafaaaaan

0 kommentarer: