tisdag 25 augusti 2009

godmorgon

Igår var vi som sagt på mammagruppen, de var skit trevligt! Vi åt lunch, pasta med tonfisksås och sallad. Och vattenmelon :) Sen drack vi kaffe och åt kakor! Lekte med ungarna, sen hade vi sångstund. Havanna tyckte det var jätte roligt! Alla barn hade blivit sååå stora efter sommaren! 2 st kan redan gå, resten kan krypa. Havanna e ju minst ;) Men det kommer nya mammor om 2 veckor, vi skulle ha 2 veckor med bara oss gamla efter sommaren innan dom tog in dom nya. Men det ska bli kul, med lite barn i havannas ålder!
Jag var även på efterkontrollen, bm-mottagningen ligger dörr i dörr med mammagruppen så d va ju smidigt! Allt såg bara bra ut. Kollade blodtryck och tog stick i fingret, pratade lite. Hon tyckte havanna var så söööt! Hon har ju vart med genom hela graviditeten så var lite roligt att hon fick träffa havanna nu :)
Hon pratade även om preventivmedel, om jag ville ha o så. Men jag har provat olika saker och jag tål veeerkligen inte hormonerna, blir heeeelt knäpp i huvudet av dom. Hon pratade även om spiral, eftersom då e d inga hormoner som spelar in, men tycker det verkar lite läskigt? Hur har ni gjort?

1 kommentarer:

Anonym sa...

åh gumman jag är lika dan som du med hormonerna... men tvär vägrar att sätta in en spiral då de har växt fast i både foster och livmoder innan. men ska finnas nått nu, tror de är typ som en p-stav fast utan hormon, den kommer nog jag ta sen. Puss puss helena
http://helenan87.blogg.se